
Never stop dreaming with lots of colors
Dette er historien om et vennskap. Og en lidenskap. Jorge Ortí og Álex Purvis er grunnleggerne av selskapet som har revolusjonert verden med sine treningssokker.
De to spanjolene er barndomskompiser og ga opp sine egentlige yrker profesjonelle karrierer for å slå seg sammen med ett mål for øyet: Å skape et moderne og teknologisk konsept for en av de mest forsømte gjenstandene i sportsverdenen: Sokker.
Øyeblikk med hardt arbeid, litt tvil og et sterkt personlig engasjement har etablert en merkevare som har befestet sin posisjon i en tøff konkurranse innenfor den internasjonale sportsbransjen.
Velkommen til SPORCKS.
Men hvorfor satset Jorge og Alex på sokker?
- Vi er store forbrukere av sportsmerker og vi merket en metning når det gjelder visse "klassiske" produkter. Det er en konstant utvikling når det gjelder teknologi og design av t-skjorter, jerseys, hjelmer, sko... men sokkene hadde blitt liggende igjen, minnes Jorge.
- Sokker er basisplagg, men fungerte som et tillegg - men hadde ingen egen personlighet. Dette fanget vår oppmerksomhet. Det er merker som har skapt sin egen identitet gjennom buffer og hansker, men føttene var begrenset til sko. Sokkene hadde gjort teknologiske fremskritt, men de hadde fortsatt ikke fått en egen personlighet. Vi så at det var en nisje i markedet, sier han.
''Sockdoping'' ble født.